e

Kulturella Ella - 110921

Kategori: Allmänt

Alla inlägg skrivs just nu i efterskott, det blir så när man alltid har saker att stå i.. I lördags efter att jag och Emmy kom hem från Stockholm åkte jag direkt för att fira Jason som nu har fyllt tre år, grattis till honom!

Senare på kvällen fortsatte jag, Emmy och Emma kvällen i kulturens tecken. Emmy och jag kände oss lite mätta på all kultur efter fredagens bravader, mest pga väääldigt trötta fötter haha. Vi valde ut den absoluta favoriten som medverkar på Västerås Kulturnatta; gycklargruppen TRIX's eldshow! Som så vackert avslutades med en underbar serie fyverkerier.


En av TRIX-medlemmarna sprutar eld.

Jag älskar att se TRIX-gängets eldshower. Speciellt på Kulturnatta när det alltid går mot höst och det är sent på kvällen så mörkret har lagt sig och kylan infunnit sig. Sen kommer de ut och lyser upp stället med sina eldklot och man känner värmen från dem sprida sig ut över publiken tillsammans med spänningen över vad som komma skall. Tankar som "tappar han taget nu så kommer jag få det där glödheta klotet på mig" snurrar i ens huvud men man kan inte låta bli att samtidigt fascineras av att det är så otroligt häftigt vad de kan men framförallt vågar göra med något som många andra fruktar och inte vill vistas i närheten av.


En del av fyrverkerierna som sköts upp som
avslutning på årets Kulturnatta.


Tyvärr fick jag inte med det sista fyrverkeriet, som var absolutely breathtaking, på bild. Det var som en vägg av guld som sköts upp mot himlen, sjukt häftigt.

Nu ska jag ta min onda hals och gå och lägga mig och hoppas på att det blir bättre och inte sämre till imorgon.

Godnatt
<3
Kommentera inlägget här: