e

Utflykt - 111002

Kategori: Allmänt

Igår efter jag slutat jobbet kom pappa och hämtade upp mig i sin lilla batmobil. Vi åkte till Näshulta där han växte upp och kollade läget. Himla fina vägar att glida omkring på en sån vacker dag. Första stoppet gjorde vi vid farmor och farfars grav där vi planterade lite blommor. Sen åkte vi vidare och försökte leta horrokruxer efter vägen men den jäkla appen, den enda appen jag någonsin betalat för, fungerar inte som den ska! Så det var bara att glömma..

Kyrkogården ligger precis vid vattnet, verkligen

en jättevacker och rofylld plats.

 

Vi tog en tur till Julita och hälsade på pappas kompis Uffe som bjöd på fika. På vägen därifrån blev det ett stop hos Uffes ena dotter där vi äntligen fick träffa hans barnbarn Theodor som redan hunnit bli ett och ett halv år, en riktig liten sötnos.

Och efter det åkte vi direkt till nästa barnbarn, min pappas och mammas denna gång, alltså mina brorsbarn. Där blev vi bjudna på kvällsmat, hembakad pizza, och kollade på Bumbibjörnarna. Det är ju superbra att Jason uppskattar sådana gamla godingar som man själv fortfarande tycker är bra haha :)


Pappa och hans precious i det vackra höstvädret.

Sen strax efter 21.00 släppte pappa av mig hemma här och jag gick och mötte upp Fille. Vi moffade lite och började kolla på säsong 1 av Dexter eftersom hon inte sett den! Behöver väl kanske inte nämna att vi båda somnade gott framför tvn..

Det gick i ett hela dagen och kan sammanfattas som en riktigt härlig lördag!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: